Besök hos läkare på vårdcentral - 150 kronor.
Besök hos läkare på sjukhus - 300 kronor.
Råd av läkare på telefon - 100 kronor.
Besök hos sjuksköterska - 100 kronor.
Besök hos sjukgymnast, logoped,
arbetsterapeut eller psykolog - 100 kronor.
Mödravård och barnhälsovård - gratis.
Röntgenundersökning efter remiss
från vårdcentralen - 150 kronor.
Mammografi - 200 kronor.
Gynekologisk cellprovskontroll,
när du har fått en kallelse- 100 kronor
Prova ut hjälpmedel - gratis.
Vaccinationer - olika avgifter.
Influensavaccination - gratis för personer
som tillhör riskgrupper. Andra betalar 220 kronor.
Allmän hälsoundersökning - från 750 kronor.
Vill du veta mer
Har du frågor om avgifter
kan du ringa till Kundtjänst
tel. 0470 58 96 50
Tillbaka till
Vad du får betalaLättläst