Tandvård

Skriv ut sidan

 

Folktandvården finns
på 24 kliniker i länet.
Klinikerna har vanlig tandvård
för barn, unga och vuxna.    

Många vill komma till tandvården.
Därför kan du få vänta
innan du får en tid.
Men i folktandvården försöker vi
hjälpa alla så fort vi kan.

Du har rätt att få veta
vad behandlingen kommer att kosta
innan du får den.

Besök hemma av tandhygienist

Du som är äldre, sjuk
eller funktionshindrad
kan få besök hemma av en tandhygienist.
Tandhygienisten tittar på dina tänder
och ger dig information och råd.

Svåra tandproblem

Folktandvården har fem kliniker
som tar emot patienter
med svåra tandproblem.

Tillbaka till

Lättläst


 




Uppdaterad av: May Olsson, 2011-03-07 10:57

©Landstinget Kronoberg, 351 88 Växjö, vx 0470-58 80 00, e-post: landstinget@ltkronoberg.se 
Ansvarig utgivare: Ingrid Persson | Om webbplatsen | Synpunkter på webbplatsen

Ändrad adress

[ x ]

Sidan du försökte nå har ändrat adress. Du kommer att flyttas till rätt sida när du stänger rutan (klicka på krysset uppe till höger).

Informera ansvarig för länken som du använde att uppdatera till den nya adressen för att undvika informationsrutan.

 

/templates/LTKPageWithPicture____25497.aspx