• Skriv ut

Hur gör du i vardagen?

Meningen med alla övningar
som vi berättar om här på webbplatsen Det goda livet
är att du ska må bättre i ditt liv,
på arbetet, i familjen och på din fritid.

Övningarna gör du när du har tid.
Men hur ska du göra för att må bättre i vardagen
på arbetet till exempel?

Tänk dig att du ska tala på ett möte på jobbet
och du tycker det är jobbigt.
Försök då att stanna upp
och tänka efter vad du känner.

Du kanske är rädd.
När kroppen är rädd så blir du torr i munnen,
börjar svettas och får hjärtklappning.

Försöka att känna din andning.
Andas lugnt om du kan
så blir det lättare att förstå
vad du känner och tänker.

Acceptera att du känner som du gör.
Du kan inget göra åt det som du känner.
Men du kan försöka ändra på
hur du tänker och vad du gör.

Läs mer om hur gör du i vardagen via länkarna till vänster





Innehållsansvarig: Yvonne Thörnemyr
Uppdaterad av: Yvonne Thörnemyr 2009-08-26 17:34